ADAM KLOCEK | DYREKTOR ARTYSTYCZNY FESTIWALU
Dyrygent i wiolonczelista, laureat Grammy Award 2014, określony przez Krzysztofa Pendereckiego jako „jeden z najbardziej obiecujących dyrygentów młodszej generacji”. W roku 2004 artysta wygrał konkurs na stanowisko dyrygenta–asystenta Maestro Jana Lathama-Koeniga, dyrektora artystycznego Filharmonii Wrocławskiej i festiwalu Vratislavia Cantans. Od 2006 roku pełni funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kaliskiej, od 2011 roku dyrektora artystycznego orkiestry Młoda Polska Filharmonia, a od 2012 roku Filharmonii Częstochowskiej. Od 2008 roku członek honorowy Związku Kompozytorów Rosyjskich. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2013) i Srebrnym Medalem Gloria Artis (2014).
Występ artysty na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Ermitage w Petersburgu, podczas którego dyrygował Państwową Orkiestrą Ermitażu został określony przez czołowy ogólnorosyjski dziennik „Niezawisimaja Gazeta” jako „dar niebios”. Zainteresowania i zdolności dyrygenckie Adama Klocka zauważył Jerzy Maksymiuk, mianując go swoim „asystentem”. Jako dziesięciolatek zadyrygował po raz pierwszy orkiestrą warszawskiej szkoły muzycznej z Miodowej. Zaraz potem wystąpił obok mistrza Maksymiuka, dyrygując orkiestrami filharmonicznymi i studenckimi (m.in. w Filharmonii Bałtyckiej oraz Filharmonii Krakowskiej).
Głównym nurtem rozwoju artysty stała się jednak kariera wiolonczelowa. Jako laureat licznych konkursów wiolonczelowych (m.in. w Poznaniu, Kolonii, Monachium i Nowym Jorku) oraz nagród i stypendiów (C.M. von Webera, Interlochen Center for Arts, Europejskiej Unii Radiowo-Telewizyjnej EBU) występuje w liczących się ośrodkach muzycznych. Plany koncertowe ostatnich lat objęły m.in. zaproszenie do udziału w pierwszym wykonaniu pod batutą kompozytora Concerto grosso Krzysztofa Pendereckiego, udział w festiwalu Europalia, inauguracji VIII Forum Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej, tournee w USA i Japonii. Za premierowe nagranie Concerto grosso z orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Antoniego Wita artysta otrzymał nagrodę Fryderyk 2002. W 2003 roku wystąpił na galowym koncercie inaugurującym Rok Krzysztofa Pendereckiego w Filharmonii Narodowej. We 2004 roku dokonał wraz z Sinfonia Varsovia prawykonania napisanego dla niego Koncertu wiolonczelowego Krzesimira Dębskiego. Wraz z Leszkiem Możdżerem występował w duecie określonym przez BBC jako „sensational”, którego płyta została bestsellerem roku 2005, a obaj artyści jako jedyni reprezentanci świata muzyki klasycznej wystąpili podczas galowego koncertu urodzinowego TVP Kultura.
Impulsem do ponownego zajęcia się dyrygenturą było zetknięcie ze sztuką dyrygencką jednego z najwybitniejszych dyrygentów XX wieku — Carlosa Kleibera. Artysta otrzymał także rekomendacje dyrygenckie od Jerzego Maksymiuka, Janosa Fursta i Volkera Schmidt-Gertenbacha. Dyrygował większością orkiestr symfonicznych w Polsce, w tym Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Bałtyckiej, Podlaskiej i Wrocławskiej. Występował z takimi artystami jak Shlomo Mintz, Heinrich Schiff, Joshua Bell, Vadim Repin, Misha Maisky, Valery Afanassiev, Krzysztof Penderecki, Dame Evelyn Glennie, Randy Brecker, Boris Pergamenschikow, Jerzy Maksymiuk, Antoni Wit, Sophia Gubaidulina, Freddy Kempf, Sayaka Shoji, Wanda Wiłkomirska, Jadwiga Rappe, Leticia Moreno, Kałudi Kałudow, Pierre Amoyal, Elmar Oliveira, Julius Berger, Gilles Vonsattel, Ivan Monighetti, Richard Hyung-Ki Joo, Naomi Rachel Kudo, Avri Levitan, Dimitry Vasiliev, Leszek Możdżer, Waldemar Malicki, Krzesimir Dębski, Włodek Pawlik.
Stale współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem (Beautiful Country, Woman in Berlin, Funeral, Preisner’s Voices). Album Preisner’s Voices (SONY Music) z udziałem artysty otrzymał status potrójnej platynowej płyty. We 2013 roku miały miejsce dwie nowe premiery muzyki Zbigniewa Preisnera z udziałem Adama Klocka jako dyrygenta i solisty: Four Colours of Łódź oraz Diaries of Hope (Barbican Hall w Londynie z udziałem Britten Sinfonietta oraz Lisy Gerrard z zespołu Dead can Dance). Wydany jesienią 2012 roku album Night in Calisia z udziałem światowej sławy trębacza jazzowego Randy Breckera otrzymał tytuł Albumu Jazzowego Roku 2012 oraz Hit Roku 2012 dziennika „Rzeczpospolita”. Ta sama płyta otrzymała Grammy Award 2014, uzyskując również status podwójnej platynowej płyty.
Adam Klocek jest dyrektorem artystycznym międzynarodowych festiwali muzycznych: Multimedia Amber Road Festival, Międzynarodowego Festiwalu Wiolinistycznego im. Bronisława Hubermana oraz Puławskiego Festiwalu Muzycznego Wszystkie Strony Świata. Jest także wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie w stopniu doktora habilitowanego. Jako kompozytor jest autorem muzyki kameralnej, symfonicznej, filmowej. W 2014 roku odbyło się prawykonanie jego suity Feniks, z okazji 100-lecia zburzenia Kalisza, napisanej dla Dawida Podsiadło oraz Moniki Borzym. Koncert ten, rejestrowany przez TVP, zgromadził 14 tysięcy słuchaczy.
BOGUSŁAW BOJCZUK | DYREKTOR FESTIWALU
Wiceprezes Stowarzyszenia Dwa Brzegi i Prezes Zarządu Akademickiego Biura Kultury i Sztuki Alma Art. Dyrektor Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny — Janowiec. Realizator Festiwalu im. Zygmunta Haupta w Gorlicach oraz wydarzeń na zlecenie Biura Parlamentu Europejskiego w Polsce.
ANDRZEJ ŁYSZCZARZ | DYREKTOR FINANSOWY FESTIWALU
Współzałożyciel Stowarzyszenia Dwa Brzegi, Dyrektor Finansowy Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny — Janowiec. Współorganizator wielu przedsięwzięć kulturalnych w regionie. Specjalista w zakresie finansów organizacji pozarządowych. Prywatnie, właściciel Domu Wakacyjnego Andrzejówka.
JERZY ZIELIŃSKI | PREZES ZARZĄDU STOWARZYSZENIA DWA BRZEGI
Współzałożyciel Stowarzyszenia Dwa Brzegi; od 2009 roku — członek Zarządu, od 2012 — prezes Stowarzyszenia. Wykształcenie: wyższe techniczne, zarządzanie i marketing. Do 1980 roku był nauczycielem i wicedyrektorem szkół zawodowych w Dęblinie, następnie przez kilka lat kierował Zespołem Zakładów Polskiego Związku Motorowego w Puławach. W latach 1991–2003 dyrektor zespołu szkół zawodowych w Kazimierzu Dolnym, a w latach 1996–2012 właściciel szkoły ogólnokształcącej i policealnej. Jest także współzałożycielem Kolegium Sztuk Pięknych w Kazimierzu Dolnym, którym kierował do 2005 roku. Prywatnie, właściciel pensjonatu w Kazimierzu Dolnym.
ALICJA SAWICKA | MENADŻER PROGRAMOWA, REDAKTORKA KATALOGU I STRONY INTERNETOWEJ FESTIWALU
Doktor filozofii w IF Uniwersytetu Warszawskiego, autorka publikacji z zakresu teorii sztuki w pismach „Sztuka i Filozofia”, „Konteksty”, „Dialogue and Universalism”, „Przegląd Filozoficzno-Literacki” oraz w publikacjach zbiorowych: Wielka księga estetyki w Polsce i Materia sztuki (Universitas). Animator kultury, Dyrektor Programowa Festiwalu Fama w Świnoujściu, menadżer programowa i redaktorka strony internetowej Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny — Janowiec, menadżer programowa Festiwalu im. Zygmunta Haupta w Gorlicach i Warsaw Improv Festival.
PAULINA LITWINOW | RZECZNIK PRASOWA
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Odpowiada za działania marketingowe w Filmotece Narodowej, ukończyła również Akademię Polskiego Filmu. Jest prezenterką w Telewizji Kino Polska. Rzecznik prasowa Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny — Janowiec.
KAROLINA SEROCKA | KIEROWNIK SCENY
Absolwentka Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Współpracuje przy produkcji wielu festiwali i wydarzeń artystycznych, m.in. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny — Janowiec, Festiwalu Fama w Świnoujściu, Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera, Festiwalu Twórczości Korowód w Krakowie, Festiwalu pamięci Andrzeja Zauchy Serca Bicie w Bydgoszczy. Kierownik planu koncertów i gali telewizyjnych, m.in. Gali Rozdania Nagród Filmowych Polskie Orły TVP2.
JAROSŁAW KOZIARA | AUTOR IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ
Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Lubelski artysta, plastyk, performer, twórca obrazów ziemnych, autor scenografii, plakatów i kostiumów do sztuk teatralnych i koncertów. Zajmuje się wieloma dziedzinami sztuk wizualnych: malarstwem, fotografią, scenografią, projektowaniem graficznym. Współpracował z Teatrem Provisorium i Sceną Prapremier InVitro w Lublinie, warszawskim Teatrem Studio i Teatrem Wielkim. Jest autorem wystroju wnętrza warszawskiego klubu Stodoła oraz identyfikacji wizualnej WOŚP. Autor plastycznej strony działalności zespołu Voo Voo, projektował scenografie ich koncertów, okładki płyt, a także występował w happeningach podczas koncertów zespołu. Właściciel firmy i wydawnictwa Koziara Tararara. Stały felietonista „Lubelskiego Informatora Kulturalnego ZOOM”. Żyje sztuką, dla sztuki i ze sztuki.
RADOSŁAW BUĆKO | SKŁAD, DTP
Absolwent Historii Sztuki KUL, grafik. Na co dzień współpracuje z agencjami reklamowymi, tworząc projekty graficzne i scenografie. Współpracował przy tworzeniu oprawy plastycznej i scenografii imprez sportowych (regaty Big Cup, międzynarodowe zawody tenisowe — Warsaw Cup by Heros, J&S Cup, Orange Cup, imprezy żeglarskie, biegowe i inne). Jest członkiem zespołu przygotowującego Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi Kazimierz Dolny — Janowiec.
PIOTR MATWIEJCZUK — RUCH MUZYCZNY | PROWADZENIE KONCERTÓW
Dziennikarz radiowy, publicysta i krytyk muzyczny. Absolwent Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, od kilkunastu lat związany z Programem 2 Polskiego Radia. Od kwietnia 2019 roku jest Redaktorem Naczelnym „Ruchu Muzycznego”. Jest autorem kilku tysięcy audycji muzycznych, publicystycznych i reportażowych, a także opracowań muzycznych słuchowisk w Teatrze Polskiego Radia. Dla Polskiego Radia przeprowadził kilkadziesiąt wywiadów z najwybitniejszymi muzykami naszych czasów, m.in.: Johnem Eliotem Gardinerem, Philippem Herreweghem, Philippem Jarrousky’m, Gustavem Leonhardtem, Anne-Sophie Mutter, Marią João Pires, Christiną Pluhar, Jordim Savallem, Andreasem Schollem, Andreasem Staierem, Maximem Vengerovem. W 2006 roku otrzymał Nagrodę im. Witolda Hulewicza „za wybitne osiągnięcia radiowe”. Dla Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie przygotował książki programowe do spektakli Mariusza Trelińskiego, Keitha Warnera, Natalii Korczakowskiej i Laco Adamika. Był redaktorem naczelnym miesięcznika muzycznego „Muzyka w Mieście”, wydawanego przez Narodowe Forum Muzyki. Teksty muzyczne i recenzje publikował m.in. w „Tygodniku Powszechnym”, „Ruchu Muzycznym”, „Gazecie Wyborczej”, „Czasie Kultury”. Od 2016 roku prowadzi ekologiczne gospodarstwo zielarskie na Warmii.